dinsdag 3 februari 2009

Toegang tot het Guantanamo detentiecentrum

30 januari 2009 - Vier organisaties die zich inzetten voor de mensenrechten en publieke vrijheden hebben vandaag een brief aan President Barack Obama gestuurd waarbij ze verzoeken volledige toegang te krijgen tot het Guantanamo detentiecentrum. Pas dan kunnen zij de omstandigheden van opsluiting nagaan en aanbevelingen formuleren voor het herzien van het opsluitingbeleid van de Verenigde Staten.

De organisaties “American Civil Liberties Union”, “Amnesty International USA”, “Human Rights First” en “Human Rights Watch” hebben sedert augustus 2004 toelating gekregen om de militaire commissies in Guantanamo te observeren. De toegang tot het detentiecentrum was hun echter ontzegd.

Bron: Human Rights Watch
Lees meer (in het Engels)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten